Ja les tenim aquí, tornen les eleccions. És igual
quines siguin, la mecànica sempre és la mateixa en matèria de precampanya i
cada cop més des que els partits polítics tenen els seus departaments de
màrqueting com les grans empreses o multinacionals.
El que sí que ha canviat és la indecent quantitat de
diners que es gasten. Tots ho podem veure, cartelleres publicitàries plenes del
somriure convergent amb missatge dels 80, el “cambio” i la rèplica socialista
comparant diferents inversions durant els seus mandats, màrqueting avançat,
missatges subliminals i molts calers gastats.
S’han acabat aquells soferts militants de base
embrutant-se les mans amb la cola d’empaperar o les grans caminades pel poble
fent bustiades, ara s’encarrega tot a una empresa privada amiga, a gastar que
la casa és gran i no patim que els ingressos els tenim assegurats amb la llei
de finançament i les aportacions dels municipis, recordem que Mollet aportarà
més d’un milió i mig d’euros a fons perdut als partits amb representació.
Altres com IxM intenten des de la imaginació i els
esforços dels seus components aprofitar tots els espais que hi ha a Mollet per
fer arribar el seu missatge i les seves denúncies, però vet aquí el problema,
els “pirulos” tot i estar reservats a les associacions i entitats locals estan
plens de publicitat privada i, a sobre, ara estan en perill d’extinció, ja que
misteriosament van desapareixent poc a poc dels nostres carrers, com el que hi
havia davant del monument de Rafael Casanova que un dia abans de la diada el
van treure de circulació. Casualitat o un acte més de voler silenciar a qui no
combrega amb el missatge oficial?
Adrià Viñas
Independents per Mollet (IxM)