
Independents
per Mollet (IxM) ha
denunciat avui, l’aparició d’una nova onada de publicitat enganyosa a la
ciutat, vinculat a les empreses “Data Integral Action S.L”, coneguda per
altres casos similars “Calais Travel”, i “Ibertours” que ni tan
sols semblen existir, i al sistema de venda sota pressió que utilitzen per la
comercialització de “multipropietats”.
IxM ha alertat que aquestes empresa han
fet arribar a milers de llars molletanes, avisos de recollida de premis,
prometent entre d’altres coses: “una bicicleta mountain bike i set nits
d’hotel en qualsevol lloc d’Europa”, que imiten l’albarà d’unes empreses
de missatgeria urgent inexistents, que ara es fan dir “Cronoenvíos” i “Netcourier”, amb
el text, “Le comunicamos que debido a
la promoción realizada por CALAIS TRAVEL-Grupo Turístico de Viajes ( o Ibertours), usted ha sido
beneficiario de 2 regalos sin cargo alguno para usted.”
Adrià Viñas, membre de la direcció d’Independents
per Mollet (IxM), ha denunciat que “el cas és més greu del que sembla,
perquè estem davant de la tercera edició de la mateixa estafa destapada per IxM,
sota els nom de “Cronopack” o “Uniexpress” i ara amb els de “Cronoenvíos”
i ” Netcourier”.
Viñas, ha alertat que aquest nou cas
demostra que “malgrat la clara intenció d’enganyar als ciutadans, les
institucions responsables de protegir els drets dels consumidors, l’Agència
Catalana del Consum de la
Generalitat i el propi Ajuntament de Mollet, s’han inhibit fins
ara i no estan fent absolutament res per
a evitar-ho.”
El portaveu de la direcció d’Independents x Mollet
(IxM) ha assenyalat que “és increïble que per la passivitat d’aquests organismes, els promotors
d’aquesta estafa puguin seguir actuant amb total impunitat, sense que se’ls
aturi i sancioni, i puguin tornar a intentar enganyar els ciutadans, fent-los
creure que rebran un premi, ocultant amb mala fe, informació important, sense
indicar que es tracta de vendes de multipropietats de vacances,ni les
condicions, preus,etc”.
Independents per Mollet (IxM) ha reclamat als
responsables de “l’Agència Catalana del Consum- a la qual ha tornat a
fer arribar aquesta tercera denúncia-, que faci els deures i actuï d’una vegada
per aturar la reiteració d’aquest sistema de publicitat enganyosa”, i ha
instat l’Ajuntament de la ciutat, que també té competències en matèria de
consum, “per a que utilitzi tots els mitjans al seu abast per informar
i alertar els ciutadans sobre aquestes campanyes fraudulentes i es personi com
a part acusadora contra les empreses responsables “.