Independents
per Mollet (IxM)
ha alertat avui que la crisi econòmica actual està fent proliferar l’aparició
de nous tipus d’estafa als consumidors i
que la formació ve detectant durant els darrers mesos un preocupant augment de
nous casos d’intents d’estafes a la ciutat.
Els independents molletans
han recordat que “als casos de publicitat enganyosa vinculats a
sistemes de venda sota pressió, de vacances o multipropietats, que IxM ve
denunciant reiteradament, i als de revisions
fraudulentes de falsos inspectors de serveis de subministrament bàsics, com
l’aigua o el gas, s’uneixen ara també intents d’estafa adreçats als usuaris de
telefonia mòbil, o dels serveis de correu electrònic d’internet”.
IxM ha detectat aquesta setmana, un nou cas d’estafa bancària
per internet, que es coneix com “phising”, que tracta d’obtenir les
dades bancàries de molts ciutadans, suplantant delictivament la imatge de l’entitat
“BBVA”.
Mercè Solé, membre de la direcció d’Independents
x Mollet (IxM), ha explicat que la formació molletana, ha detectat a
la seva pròpia bústia de correu, “un nou cas d’intent d’esfafa, mitjançant missatges
de correu electrònic que simulen pertànyer a l’entitat bancària BBVA, i
que duu l’enganyós titol de “BBVA.net
Promo , Has sido seleccionado /“100 euros te esperan”.
Solé ha explicat que en aquests
missatges fraudulents, “s’adverteix a l’usuari que BBVA –entitat òbviament, totalment aliena a aquest frau-, ha
seleccionat a l’usuari per a participar en un sorteig de 100
euros diaris i i s’insta a la possible víctima a entrar en
una web, que simula la del banc,-en realitat mena a l’enllaç fals dels autors
del frau-, on se li demana que entri les seves dades, el que serà aprofitat
pels estafadors per a fer-se amb el control del compte bancari, targetes de
crèdit, etc, i buidar-los ràpidament.”
La
membre de la direcció d’IxM, ha
alertat als ciutadans que “és fonamental que recordin que els bancs o caixes, no sol.liciten mai ni per e-mail, ni per
telèfon, les dades financeres, ni els nombres de
comptes, contrasenyes, targetes, o claus personals ( PIN) dels usuaris, que mai
s’ha de respondre, ni clicar als enllaços que proporcionen aquests missatges
fraudulents i en cas de dubte, i sense facilitar mai cap dada, cal posar-s’hi
d’immediat en contacte amb la seva oficina bancària per a informar-la”.
Independents per Mollet (IxM), ha reclamat a l’Ajuntament de
Mollet que “endegui una campanya per a sensibilitzar els ciutadans sobre
aquests nous tipus de fraus” i ha posat en coneixement de l’Agència
Catalana del Consum aquest nou cas, “per tal que identifiqui als seus responsables i s’apliquin les mesures legals pertinents per
a protegir els interessos dels usuaris i acabar amb aquest tipus de delictes.”