Independents per Mollet (IxM) ha mostrat avui la seva “total
oposició” la intenció de la Conselleria de Política Territorial i Obres
Públiques ( DPTOP) del Govern català, de reservar espai al projecte de reforma
de la carretera B-500, entre Badalona i Mollet del Vallès, per a la possible
ubicació de barreres de peatge.
Els independents molletans han fet pública
aquesta valoració, arran de fer-se pública la finalització de l’estudi del
projecte de reforma d’aquesta via, encarregat per part del DPTOP a l’empresa TABASA.
-que gestiona els Túnels de Vallvidrera, amb uns dels peatges més cars de
Catalunya.
En aquest sentit, Jesús M. Carrasco, president
d’Independents per Mollet (IxM) ha acusat el Govern de la Generalitat d’actuar “com
fan els tril.lers amb aquest projecte, marejant l’opinió pública i amagant les
seves intencions sota una moratòria, per després treure la boleta del cubilet
en forma d’imposició d’un nou peatge”.
Carrasco, ha denunciat que la reserva
d’espai per a peatge en aquesta via, “rebla el clau del greuge que pateix
Mollet i la zona del Baix Vallès, respecte a les infraestructures viàries de
pagament, perquè no tan sols no han suprimit el peatge de l’autopista C-33 com
havien promès els partits del govern tripartit, sinó que ara amenacen amb
castigar-nos amb un de nou a la
B-500 per anar a Badalona”.
El president d’IxM, ha assenyalat que l’anunci
d’aquesta reserva per a peatge, “deixa sense credibilitat als dirigents del
PSC de la zona, que fins i tot des d’una de les poblacions més afectades, Sant
Fost de Campsentelles, havia assegurat públicament, que la reforma de la B-500 no seria de peatge”,
com podeu veure i comprovar a la imatge extreta de la pròpia web del PSC que us
adjuntem.
Independents per Mollet (IxM) ha defensat la necessitat
de “millorar el traçat i les condicions d’aquesta carretera”, però ha
rebutjat que es converteixi el nou traçat de la B-500, en una nova autovia,
perquè “promourà un augment artificial
en la mobilitat de vehicles a través d’un espai protegit i acabarà posant en
col·lapse el sistema viari de la vall sud del Besòs” i perquè seria millor
destinar els fons “a rescatar definitivament el peatge de Mollet de la C-33 i a endegar un actuació
integral de millora del transport públic en aquest eix o una nova connexió
ferroviària entre les dues comarques”.